Kalaset

Har savnet at blogge, sådan ordentligt. Ved det har været lidt sløjt på det sidste, men det har jeg jo også været og eksamensramt m.m. Og så blev jeg sommerferieramt og skulle ud at nyde friheden :)
Dårlige undskyldninger er der nok af.

Her er lidt billeder af den dejlige brunch jeg spiste, sammen med nogle af de allerdejligste piger i verden, i går på Kalaset i Nansensgade.
Jeg fik islatte, Grøntorvet (røræg med spændende sager, grillede grønsager, brød og smør) og blåbærpandekager. Mine veninder tog Mormor-brunchen (billede 4). Det hele var virkelig lækkert, pånær rørægget. Det havde den der søde bismag og underlige konsistens, der afslører at det er lavet på pasteuriserede æg og ikke den ægte varer. Øv, hvor er det dumt. Æg skal ud af en skal og ikke en dunk…

Mine pandekager var dog helt perfekte, så det kompenserer lidt for æggene. Pigerne var rigtig tilfredse med deres brunch og var ikke så gnavne over æggene som jeg, men deres var også camoufleret lidt bedre med bacon ;) Og så var deres oliventapenade i øvrigt helt fabelagtig.

Vi spiste og snakkede og grinte og græd, så længe siden vi havde set hinanden og så mange ting at fortælle. Blandt andet den allerbedste nyhed af alle: En var gravid :) Jeg bliver helt glad og meget rørt, bare jeg tænker på det.

Nu er jeg i sommerhus for være sammen med min familie og ladde lidt op inden jeg skal arbejde i morgen og så på Roskilde onsdag.
Outfitpost kommer senere…

So long :D

Had a really good brunch with some divine blueberry pancakes with my girlsfriends at Kalaset in Nansensgade yesterday…

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon De er SÅ gode! Eller det var de i al tilfælde sidst jeg var der, ..
  • Malin Undeland Uhm - fik endelig prøve Kalasets brunch sidst weekend, og det var vel værdt ventetiden! ..

Konkurrence og linkliste

Lige en lille praktisk update. Skal nok komme med mere spændende indlæg senere eller i morgen, men har haft alt for travlt med at nyde livet ude i den virkelige verden ;)

Konkurrencen om tasken sluttede i går og jeg trækker en vinder i løbet af de næste par dage (inden jeg tager på Roskilde onsdag, promise). Tusind tak for jeres mange svar og ikke mindst de søde kommentarer I også skrev i jeres mails! Det betyder alverden for mig og jeg synes det er helt fantastisk når så mange af jer har lyst til at fortælle, hvorfor I synes det er hyggeligt at læse med her :D

Mht. linklisten er den nu at finde nederst ude i højre side. En del af jer linker dog ikke til mig, så dem har jeg fjernet igen…
Har du skrevet at du gerne ville på, men har jeg overset dig, så skriv lige igen herunder.
Skal nok opdatere den med jævne mellemrum, så kom du ikke med i denne omgang, kommer der en ny chance.
Og hvor er det fedt med alle de links, synes det er så skægt at kigge med hos jer og opdage blogs jeg endnu ikke kendte. Tak for jeres links :)

TILFØJELSE:
Dette var ikke endnu en opfordring til at komme med links, sorry. Det er lidt af et arbejde at lave en linkliste, tjekke blogs osv. så kan desværre ikke opdatere den løbende. Det ville jeg selvfølgelig meget gerne, men kan dårligt nå at opdatere selve bloggen og svare på kommentarer som det er for tiden, så må desværre begynde at prioritere… Det jeg ville i denne omgang, var blot at sige tak for de links jeg har fået og at der nok skal komme endnu en runde, for dem der ikke nåede det denne gang ;)

Seneste kommentarer
  • Malsen Jubiii - nu er jeg på :)Håber du nyder Roskilde!Krams ..
  • Emily Salomon Jamen søde Malsen du har intet misforstået. Ved simpelthen ikke hvor dit link er blevet ..

New Nudes


Da jeg var ude at kigge lidt i butikker med min mor i går, købte jeg ovenstående – desværre ikke udsalgsvarer, men ganske billigt alligevel. Tank (90 kr.), top (130 kr.) og nederdel (300 kr.) fra H&M og underkjole (100 kr.) fra Mag’s Magasin. De fine nelliker fik jeg af min mor pga. at jeg havde været så dyyygtig :)
Og så er det hele nude/pudder/hudfarvet eller gisp… KØDFARVET. Det hed det altså i de gode gamle dage (jep jeg er jo i virkeligheden en gammel dame med mit strikketøj og min kommenost). Vil fremover kun sige hud- eller kødfarvet i stedet for alt det pudder/nude pjat.
Har det lidt på samme måde med ordet ‘vintage’. Da jeg i mine spæde teenageår rodede rundt i genbrugsbutikker hed det ‘den er fra en genner’ eller hvis det skulle være meget vildt ‘den er second hand’. Nu er det ‘vintage’ som for at fjerne alle spor af, at der faktisk er et andet menneske der har brugt det før og i stedet får man et indtryk af at kjolen/tasken/bukserne har ligget gemt på et loft og lagret og er blevet bedre med tiden, for siden at dukke op som en skat fra fortiden i en vintagebutik.
Hehe, ja ja ved godt jeg er kamp-dobbeltmoralsk, skriver jo selv ‘vintage’ i mine outfitposts og siger også ‘pudder’ og ‘nude’. Men synes altså det er sjovt når modesproget ‘snobber’ ;)
Har I andre eksempler??
Nu kom det her indlæg slet ikke til at handle om, hvor betaget jeg er blevet af hudfarvet (har lyst til en hel garderobe fuld af hudfarver), men om mit pedantiske ordkløveri, sorry ;)
Uh, kunne virkelig også godt tænke mig et par kødfarvede sko… det må jeg lige lede efter. Kødfarvet med en ond plateau, come to mama… Shit, det lød klamt, hehe… Well ‘pudder’ it is then…
Har haft den hyggeligste feriemorgen i dag. Har læst i min bog (Jacob Ejersbos ‘Revolution’) og spist lækker morgenmad, ryddet op, gjort rent og vasket gulve (ja, det synes jeg egentlig også er meget hyggeligt, her er så fint nu) og der er lige kommet en pakke med to smukke kjoler og en masse strømper fra Topshop OG MTV holder The Hills/The City weekend, perfekt start på ferien/weekenden!!
Om lidt drager jeg til stor Sankt Hans fest på landet (bedre vejr ønskes) og jeg glæder mig til bølgende kornmarker, spidstegt kød, hjemmebagte kager, bål og til at lufte min meget midsommeragtige nye kjole.
Roskilde må altså vente til på onsdag for mit vedkommende, for har alt for meget jeg skal nå inden. God tur og camping til jer, der skal afsted i dag :D

New nude clothes mostly from H&M + a slip from danish department store Magasin. I like more or less buying outfits and enjoy how I can mix and match these or use all of them together for a layered effect. Just need a pair of nude heels now :)

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Anna - hehe, ja man får lidt 'spidse' bryster...Emma Sille - H&M i Galleri KLouise ..
  • Laura Køster Andersen Hej Emily,Vil bare lige give mit besyv med i denne debat, omkring det at kalde ..

Look of the day: Braided ‘crown’, blazer and shorts

blazer Zara// sweatshirt True// bag Mulberry// shorts H&M// wedges Topshop

Er lidt friskere i dag og har fået ryddet op og gjort rent i eksamenslæsehyblen og været ude at shoppe lidt og spise frokost med min søde mutti. Og fik også lige drukket en kaffe med kæresten :) Sådan, effektiv sommerferie.
Lige om lidt smutter jeg på arbejde, men ville lige tjekke ind her og sige hej.
I dag er i øvrigt en af mine yndlingsdage, elsker simpelthen når alle de glade studenter er på vogntur! Minder mig om gode gamle dage…
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Anna - tusind tak ;) ..
  • Anna Love love love! Vildt fint outfit, og dit hår sidder rigtig flot :)/Annahttp://infashionwetrustblog.blogspot.com ..

Mine favoritter

Done

Ginger shot, good for my stubborn summer cold
sushi feast for my moms birthday – so good

desserts – strawberry ice cream, liquorish crème brûlée and a rich chocolate cake

the beautiful bonfire at Frederiksberg Have as we danes celebrated ‘Sankt Hans’ eve yesterday

Jøsses folkens jeg er helt færdig, slut kaput. Har været til eksamen i dag og var så skrækkeligt nervøs i morges, at jeg aldrig har prøvet noget lignende. Ved slet ikke hvad der gik af mig, men var tæt på et sammenbrud. Plejer at være sådan lidt almindeligt nervøs og kan egentlig godt lide mundtlige eksamener, men det her var helt ude af proportioner. Føler virkelig med alle folk med eksamensangst!
Nå, men det var en værre storm i et glas vand, for det gik rigtig godt og jeg fik 10 :)
Tænk at det er min næstsidste mundtlige eksamen inden specialet – only one to go, yes! Nå, ja og en masse skriftlige og noget praktik – men alligevel, bare én enkelt mundtlig eksamen tilbage. I like!
Har lige været nede at holde sommerafslutning for mine hundehold, så nu er der virkelig sommerferie og Roskilde og Barcelona med god samvittighed :)
Billederne er fra i går hvor vi fejrede min mors fødselsdag på Sticks n’ Sushi på Gammel Kongevej og siden til Sankt Hans bål i Frederiksberg Have, sådan en dejlig aften – elsker midsommer, synes helt det er sådan en slags sommer-jul.
Er i øvrigt også syg, men det har jeg ikke haft så meget tid til at gøre noget ved. Sådan en rigtig dum sommerforkølelse med feber og ondt i halsen. Kan dog godt mærke at alle reserver er opbrugt nu og ligger og flader helt smadret på sofaen til noget VM bold. I ovnen har jeg en pizza med cherrytomater, pesto og bøffelmozarella og så er der lækker Baskin Robbins chokoladeis i fryseren. Hvis jeg altså når så langt… Æv ville gerne være ude at fejre ferien og drikke en øl, ikke ligge her og være sofa-død…
Nå, vil i stedet smutte tidligt i seng og sove mig frisk og glæde mig over dagens resultat og til en dejlig weekend og Roskilde i næste uge :)
Godnat smukke mennesker
Pics from Sticks n’ Sushi at Frederiksberg, were we celebrated my moms birthday yesterday :)
Had a busy day today; passed my final examination this summer with an excellent gradae and for now I’m just chillin’ on the couch watching some worldcup: Denmark against Japan… 
Seneste kommentarer
  • Lisbeth Tak:0) Den må jeg prøve næste gang! Ser virkelig godt ud. ..
  • Emily Salomon Lisbeth - Jep, det er den der hedder Amalienboksen. Vi bestilte to til fire pers ..

Flowers


Min mor har så mange smukke blomster oppe i sommerhuset. Der er helt magisk med potter og bede og afskårne blomster.

Blomster er i øvrigt et rigtig godt sted at starte hvis man gerne vil blive bedre til at fotografere og vil begynde at lege med manuelle indstillinger på sit kamera.

Rigtig god Sankt Hans aften allesammen :)

Some of the pretty flowers at my mom’s house…

Seneste kommentarer
  • Anonymous ihhh, jeg elsker bare lupiner og nelliker. Smukke blomster og smukke billeder du har taget.Knus ..
  • whitney i love lupines, we grew up with them in our backyard. they are so beautiful, ..

Yum yum yum

Lånte denne bog af min mor og glæder mig helt vildt til at prøve nogle af opskrifterne. Især de der cupcakes med flødebolletop, hvor blæret er det ikke?

I dag står den på sidste forberedelser inden min eksamen i morgen og så skal jeg til min mors fødselsdag i aften. Happy b-day mommy!
Er desværre blevet lidt småsyg, slet ikke optimalt, men det har bare at gå væk i løbet af et par timer…

Just borrowed this cute cookbook from my mom, unfortunately it’s only out in danish and swedish, but if I try some of the recipes I promise to bring them here :)

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Tak og jeg skal da give det et forsøg :) ..
  • Katrine Jeg tager hatten af for dig, hvis du kan lave dem så smukke som på ..

Bøger